Yeni marka üretirken dikkat edilmesi gereken 9 kritik husus

 

  • Kolay akılda kalın. Öncelikle ürün veya hizmetlerinize seçeceğiniz markanın telaffuzunun, okunmasının, yazılmasının kolay akılda kalıcı olması gereklidir. Fakat illaki kullanacağınız alanla alakalı bir kelime seçmek zorunda değilsiniz. Bu yaklaşım marka bulmayı ve karar sürecini uzatıyor.
  • Farklı olun. Markanızı, rakiplerinizin markalarından ayırt edici olacak şekilde seçmelisiniz. Benzer marka tescilinin alınması hem daha zordur hem de tüketici nezdinde rakiplerinizin markaları ile karışacaktır.
  • İnovatif yaklaşın. Türetme yoluyla ortaya çıkarılan markaların tescil alması ve kullanımı daha kolay olmaktadır. Bu sebeple türetme marka yapabilirsiniz. Anlamı olması gerekmiyor.(Google ‘ın anlamı yok )
  • Genel ibare, markanın ölü doğması. Marka başvurusu yapılacak ibare, kullanılacağı alanda betimleme, tasvir unsuru olmamalıdır. Örnek: tekstil alanında başvuru yapılacak ise ipek, saten; İlaç alanında yapılacak ise; ilacı oluşturan etken maddenin ismi olmamalıdır.
  • Marka tescil analizi yaptırmalısınız. Seçilen markanın daha önce başka bir firma tarafından tescil edilmemiş olması veya daha önce tescil edilene ayırt edilemeyecek kadar benzer olmaması gereklidir. Çalıştığınız vekile marka araştırması yaptırarak bu konuyu netleştirebilirsiniz.
  • Sanal Dünya’da olmalısınız. Markanızın alan adlarını (com. com.tr) alınabilir olduğunu kontrol etmelisin. Her ürün markasında alan adını almak ticari bir zaruret değil ama çatı markanız olacak bir isim ise, şirket adı gibi online satış yapılacak bir web sitesi gibi mutlaka alan adlarının boş olduğu markalar için tescil başvurusu yapmalısınız.
  • Marka ile birlikte logonuzun olması iyi olur. Fakat henüz kurumsal kimliğinizde bir logonuz yok ise bu konuda aceleci davranmayın. Günümüzde insanlar logonuzdan çok markanızın akıllarında kalmasına göre satın alma yapıyorlar. Ticaretiniz devam ettikçe markanız hakkında tüketici geri bildirimleri ile bir logo oluşturabilirsiniz.
  • Global düşünün. Uluslararası ticaret yapıyorsanız, markanızı yurtdışında kullanıyorsanız/kullanacaksanız seçtiğiniz ibarenin diğer dillerde de anlamının kötü olmamasına dikkat edin.
  • Son olarak unutmayın: Ticari faaliyette en önemli etken Marka Tescilidir. Sonra Alan adı, en son olarak ticari unvan gelir. Bağlı bulunduğunuz ticaret odasından aldığınız unvan tescili sizin ticaretinizin devamını koruyan bir etken değildir. Lütfen bu yanılgıya düşmeyin.