Logonun Marka İçin Önemi

Belki de bu yılın yeni bir iş kuracağınız yıl olduğuna karar verdiniz. Aktif bir çevrimiçi varlığa sahip olmanın önemini anladığınızı varsayarsak, yeni işiniz için içgüdüsel olarak yapacağınız ilk şeyler bir logo ve marka kimliği oluşturmaktır.

Bir şirketin oluşumunun ve gelişiminin şüphesiz en vazgeçilmez parçası logodur. Ancak logonun ne olduğunu, neyi gösterdiğini ve logonun önemini gerçekten anlayan kaç kişi var?

Her markanın logosu, örneğin Starbucks’ın tanrıçası Siren’i veya meşrubat şişesi kapağındaki stilize “Coca-Cola” metni gibi her gün kullandığımız her üründe gösterilir. Hemen hemen herkes için logo, şirketlerin isimlerini görmeden düşüncelerini hemen faaliyet alanlarına bağlayan semboldür.

Dikkatli biriyseniz, her markanın ve işletmenin kendine özgü ve kendi değerlerini yansıtan logosu olduğunu kolayca anlayabilirsiniz. Bununla birlikte, logodan bahsederken oldukça fazla karışıklığa sebep olan unsur görebilirsiniz. Bu makale bu konuyu netleştirecek ve logo tasarımının şirketler için önemini gösterecektir.

 

Logo Tasarımı Neden En Güçlü Pazarlama Aracınızdır?

En sevdiğiniz markalardan bazılarını düşünün. Nike, BMW, Apple gibi markalar… Aslında bu markaların logoları isimlerinden önce geliyor da denebilir. Bu markaların logoları oldukça basittir (örneğin, Nike’ın tek onay işareti), ancak kalite, üstün performans ve üstün müşteri hizmetleri ile dünya çapında tanınırlar.

Logo tasarımınız, markanızın kimliğini hedef kitlenizle oluşturduğu için en güçlü pazarlama aracınızdır. Yüzyıllardan beri yapılan araştırmalar, insanların görsel görüntüleri metinden çok daha hızlı algıladığını göstermiştir; bu nedenle logo seçiminiz, kitlenizin markanızı ve logonuzun ne anlama geldiğini hızlı bir şekilde tanımasına yardımcı olmada önemli bir rol oynar.

 

Dikkate Alınması Gereken Faktörler

İşletmeniz için uygun bir logo tasarımı seçerken, markanızın yaymasını istediğiniz imajı dikkatlice düşünmelisiniz. Örneğin bir banka iseniz, istikrar ve güvenilirlik izlenimi veren bir tasarım seçmenizde fayda var. Öte yandan, yaratıcı bir pazarlama ajansıysanız, daha özgür ve yenilikçi bir logo seçmek isteyebilirsiniz.

 

Logonuz Müşteri Sadakatiyle Doğrudan İlişkili

Logo tasarımının ilk aşamalarında işletmeniz için bir öncelik olmasının en önemli nedenlerinden biri, logonuzun müşteri sadakati ile doğrudan ilişkili olabilmesidir. Örnek vermek gerekirse; kıyafet ve ayakkabılardaki basit görünümlü Nike onay işareti, bugünlerde oldukça statü sembolü haline geldi. Nike onay işareti pek çok başarılı sporcu tarafından tercih edildiğinden, logonun kendisi, Nike giymeyi seçen kişilerin yalnızca en kaliteli profesyonel spor ekipmanlarını seçtikleri anlamını da beraberinde getiriyor.

“Logo tasarımınız, rekabette öne çıkma biletinizdir.””

Yalnızca markanız için doğrulama sunmaya yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda marka bilinci oluşturma kavramını benimsemek ve logonuzun işletmenizin neyle ilgili olduğunu ifade etmesi, müşterilerinizin zihninde olumlu ve kalıcı bir izlenim yaratmanıza yardımcı olacaktır.

 

Logo Nedir?

Wikipedia’ya göre logo, ticari olmayan kuruluşlar veya bir işletme, bir marka, bir yarışma, bir etkinlik, bir birey veya bir hareket için sunulan bir görüntü ile ifade etme biçimini birleştiren grafiksel bir öğedir. Diğer bir tanıma göre: Logo, eksiksiz yapı ile estetik bir görünüm yaratmanın bir işaretidir. Bir organizasyonun, bir işletmenin, bir ekibin veya bir operasyonun performans kabiliyetini iletmek için öz bir bilgi sunar. Logo, resim veya metin veya her ikisini de içeren görsel bir üründür. Bir organizasyonu, bir şirketi, bir kişiyi ve bir olayı tanımlamak için kullanılır.

logonun marka için önemi

 

İyi Bir Logo Tasarımının Önemi Nedir?

Yukarıda belirtildiği gibi, logo esas olarak tanımlama için kullanılır. Ancak logonun önemi sanıldığından daha büyüktür. Logo her zaman bazı derin anlamlar iletmek için mesaj verir. Bu nedenle, bir logo tasarımının basit ama yine de süper karmaşık olduğunu söylemek mümkündür. Mükemmel bir logo tasarımı mesajı nasıl olağanüstü kılar? Gerçekte logo tasarımının önemi nedir? Bir logo neden bu kadar önemli? Gerekli gereksinimleri karşılayan etkileyici ve güzel bir logoya sahip olmanın avantajları nelerdir? Tüm soruların cevabı için okumaya devam edin.

  1. Müşteri çekmek

Etkileyici tasarıma sahip logoları kullanmak ve bunları işletmelerin hizmet veya ürünlerine koymak, potansiyel müşterileri çekebilir, onları hizmetlerden yararlanmaya veya işletmelerin ürünlerini satın almaya teşvik edebilir. İlginç renkler ve benzersiz tasarımlar tüketiciler için her zaman çekicidir. Bu logonun önemini ifade eder.

Renkli ve ilginç tasarımlar çoğu zaman insanları cezbeder çünkü monokrom bir dünyada yaşamıyoruz. Ancak logo tasarımlarıda dönemin baskın düşüncelerinden etkilenebilir. Logo, potansiyel müşterilerin merakını uyandırmak ve ilgisini çekmek için tasarlanmıştır, en azından onların ürünlerinizi görmelerini ve ürünlerinizi satın alacaklarını ummanızı sağlar.

  1. Marka bilinirliği

Bu, logonun öneminde bir unsurdur. Günümüzde birçok tüketici, daha önce kullandıkları bir ürünün aynı markasına ait olduğu ve memnun kaldığı için yeni bir ürünü kullanmayı ve buna inanmayı seçmektedir. Zamanla daha fazla ürün kullanır ve markanın sadık bir müşterisi olurlar. Logo, hizmetlerde, ürünlerde veya medya kanallarında farklı şirket ve markaları ayırt etmek için kullanılır. Bu, müşterilerin her markanın hizmetlerini veya ürünlerini tanımlamasını destekler. Daha sonra şirketin doğrudan rakipleriyle karıştırılmadan seçilmesini kolaylaştırır.

Uzun zaman önce, inek yetiştirmek Batılıların ana işiydi. Genellikle basit bir sembolle oyulmuş bir tepe noktası olan ısıtılmış bir demir çubuk kullandılar. Bundan sonra, mülkiyeti işaretlemek için ineğin vücuduna bastırdılar. Marka logosu da benzer şeyi göstermelidir. Kartvizitler ve ürünler üzerinde tasvir edilen marka logosu, logo tescili yani mülkiyeti gösterir. Bu, potansiyel müşterilerinize veya tüm dünyaya kim olduğunuzu, ne tür hizmetler veya ürünler sattığınızı veya müşterilere hangi faydaları sağladığınızı kanıtlar.

  1. Marka tasarımlarını senkronize etme

Tüm ambalajlara, pazarlama yayınlarına, medyaya, ürünlere, web sitelerine vb. bir logo örneği yerleştirmek, markanın göründüğü her yerde senkronize etmenin, markanın reklamını yapmanın, mesajları ve görüntüleri birbirine bağlamanın bir yoludur. Ayrıca, bu kadar geniş bir yelpazeye sahip hizmet veya ürünlerde yer alan logo tasarımları ile işletmeler marka bilinirliğini artırabilmektedir.

  1. Marka için sadakat oluşturmak

Bazen şirketlerin bazı değişikliklerini yansıtmak veya imajlarını güncellemek için logoları yeniden tasarlanabilir. Pazarlamacılar bunun farkında ama kullanıcılar bundan pek de hoşlanmaz. Favori marka logosuna aşina olduklarında biraz şaşkın hissedeceklerdir. Tanıdık ve kolayca tanınabilir bir logo, işletmelerin markaya bağlılık oluşturmasını destekleyecektir. Her işletmenin, çok büyük bir etki yarattığı için marka sadakatini teşvik etmesi gerekir.

  1. Rakiplerden ayırt edilebilirlik kolaylaşır

Belirli ürünler veya endüstriler için sunulan birkaç logo vardır. Örneğin, uzun boylu, bıyıklı ve sırıtan bir İtalyan şefin imajıyla kaç tane pizza dükkanı gördünüz? Ayrıca, belki elinde kocaman bir pizza da tutuyordur. Mükemmel bir logo, farklı olmaya cüret edendir. İyi bir logo tasarımı, markanızın neyle ilgili olduğunu yansıtır. Ancak, diğer rakiplerden ayırt edilmelidir. İşletmenizin olağanüstü olmasını istiyorsanız, nasıl iyi bir logo yapılacağını bilmelisiniz. Mükemmel bir logoya sahip olmak için kendiniz tasarlayabilir veya tasarım konusunda uzmanlaşmış birinden destek alabilirsiniz. Özelde logonuz ve genel olarak E-ticaret işletmeniz için profesyonel ve yaratıcı çözümlere ihtiyacınız varsa logo ve marka tescili konusunda da destek almayı unutmayın. Logo üretmek için profesyonel grafik tasarımcılardan destek alınması oldukça önemlidir.

  1. Her yerde görünebilirlik

Mesajın ve markanın reklamını yapmanın yollarından biri, logonuzu görünmesini istediğiniz her yere, çevrimiçi veya mağazanın içine, reklamlara vb. yerlere yerleştirmektir. Logo ve marka arasındaki bağlantıyı iyi bir şekilde geliştirirseniz, oluşturduğunuz her şey marka ve logo ile bağlantı kuracaktır. Bu sayede işletmenizde güçlenecektir.

 

İlginizi Çekebilir: Markada Özgünlük Nedir?

 

Tasarım Tescilinde Lahey Sistemi

Tasarım Tescilinde Lahey Sistemi

Tasarım ve buluşların korunması, günümüzde oldukça önemli bir konudur. Ne yazık ki, birçok tasarım veya buluş sıklıkla taklit edilmekte ve hatta...

Tanınmış Marka Nedir?

Tanınmış Marka Nedir?

Tanınmış marka olmak halk tarafından markanın önemsenmesi ve dikkat çekmesi anlamına gelmektedir. Tanınmış markaya olan güven daha fazla olduğu için...