Markanız için Kullanabileceğiniz En Popüler Dijital Pazarlama Trendleri

Dijital pazarlama geleneksel pazarlamaya göre çok daha hızlı, kolay, uygun fiyatlı bir alternatif. Fakat bazı dezavantajları da yok değil. Dijital dünya hiç durmadan değişime uğruyor. Dijital pazarlamanın yapılacağı kanallar ve araçlar büyük bir hızla değişiyor. Bir yıl önce en popüler olan sosyal medya pazarlamacılığı ertesi yıl markanız için hiçbir işe yaramayan bir hâle bile gelebiliyor.

Dijital dünyanın bu hızlı değişiminden zarar görmemek için tek yapmanız gereken her türlü yeniliklerden ve trendlerden haberdar olmak. Bu da aslında ilgili blog ve web sitelerini takipte kalırsanız hiç de zor değil ve fazla vaktinizi almaz. Bu yazımızda sizler için 2020 yılında en popüler olan dijital trendleri derledik.

Yaşam Döngüsü Pazarlama Önem Kazanıyor

Markanızı dijital pazarlama ile tanıtırken belli bir yolu takip etmelisiniz. Pek çok iş sahibi insanın ilk hedefi yeni müşteriler bulup kârını arttırmak oluyor fakat doğal döngü takip edilmeden son adıma ulaşmak neredeyse imkansız. Dijital pazarlamaya girişirken ilk hedefiniz mutlaka marka farkındalığınızı arttırmak, potansiyel müşteri kitlenizin sizi tanımasını sağlamak, varsa sosyal medya hesaplarınızda ilgili bir takipçi kitlesine sahip olmak olmalı. Alışveriş yapan müşteriler daha sonra gelecektir.

Bunların yanında müşterilerin doğal dögüsünü de incelemenizde fayda var. Potansiye bir müşteriye ilk olarak markanızı sonra ürününüzü tanıtırsınız. Sonra güvenini kazanırsınız ve başarılı bir sonuç olarak müşteri ürününüzü ya da hizmetinizi satın alır. 2020’nin en popüler dijital pazarlama trendlerinden biri olan lifecycle pazarlama tarzı bir kere alışveriş yapmış ve ilgisini kaybetmiş müşterilerin de tekrar ilgisini çekebilmek üzerine kurulu. Üstelik zaten var olan müşteriye markayı tanıtmak ve güven kazanmak gibi adımlar çoktan geçildiğinden çok daha kolay ve az maliyetli bir pazarlama taktiği olacaktır bu.

Müşterilerinizle Sohbet Edin

Dijital dünyada alışveriş ve ürünlerin tanıtımının yapılması gibi konularda daha hızlı ve verimli sonuçlar verse de geleneksel yöntemlerden özlenen şeyler de yok değil. Pek çok insan eskiden dükkana giderek yaptıkları alışverişlerden sohbet etme, konuşarak ürün hakkında bilgi alma kısmını özlüyor. Bu nedenle de pek çok marka 7/24 müşterilerine cevap verebilecek call centerlar ya da canlı online konuşmalar sağlamaya başladı. Uzmanlar bu konularda olabildiğince az resmi bir dil kullanılmasının da faydalı olacağına inanıyorlar.

Google Reklamları Artık Daha Akıllı

Yıllardır en popüler, en fazla yatırım getirisine sahip olan kanallardan birisi de Google Reklamlarıdır. Google reklamları, ihtiyaç anında hedef kitlenize ulaşmanız için son derece etkili bir rol oynar. Aynı zamanda geçtiğimiz yıl yayına kullanıma sunduğu akıllı kampanya modelleri ile satın alma yolculuğunun başından sonuna kadar yüksek performanslı reklam kampanyaları yönetmenize olanak sağlamaya başladı. Öyle görünüyor ki bu yılda Google’ın yaptığı güncellemeleri sık sık konuşuyor olacağız.

Datalar Hiç Olmadığı Kadar Önem Kazanıyor

Bu pek de yeni bir trend değil ama asla modasının geçmeyeceğine emin olabilirsiniz. Markanızı tanıtmak istiyorsanız, dijital pazarlama araçlarına başvuracak ya da reklam verecekseniz öncelikle bilgilenmeniz gerekiyor. Potansiyel müşteri kitleniz kim, rakipleriniz kim, varsa önceden verdiğiniz reklamların sonuçları neler? bunları göz önünde bulundurarak işe yarayan adımları tekrarlamak, işe yaramayanlardaki sorunları bulup çözümlemek, çözümlenmiyorsa geride bırakmak hem bütçeniz hem de zamanınız açısından son derece verimli olacaktır.

Kişiselleştirmeye Başlayın

Yapılan anketlere göre pek çok müşteri aldıkları ürünler kadar karşılaştıkları reklam ve pazarlama taktiklerinin de kişiselleştirilmiş olanlarını tercih ettiklerini söylüyorlar. Örneğin bir e-posta listeniz varsa ve katılımcılar çok büyük sayıda değilse, devamlı müşterilerinize özel mail’ler yazılmasını sağlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınızda müşterilerinizin gönderilerini paylaşmak, çekilişler düzenlemek de kişiselleştirme sayılabilir. Kısacası reklamlarınızda dahi her müşterinin özel olduğunun altını çizmeniz bu yıl kesinlikle denemeniz gereken dijital pazarlama trendleri arasında yer alıyor.

Video Pazarlaması Yükselişte

Web sitenizin blog kısmında içerik yazıları ve blog gönderileri paylaşıyorsunuz. Bunlar özenli yazılmış, profesyonel ve ilgi çekici metinler ama gelin itiraf edelim pek çok insanın okumaya vakti yok, olsa bile ilgisi yazılı metinlerde toplu kalamıyor. Bu nedenle de videolar markanızı tanıtmak için ideal medyalar hâline geliyor. Videolarınız klasik bir reklamdansa markayla alakalı olmasa dahi şık görüntüleri, ilgi çekici hikayesi ya da belki de müziği sayesinde izlenecek kısa çekimler olursa insanlar sadece izlemekle kalmayacak aynı zamanda çevreleriyle de paylaşacaklardır.

Pinterest

Pinterest artık gönderilerinden direkt olarak alışveriş yapabilme olanağı sunuyor. Pek çok marka Pinterest’te bir hesap açtı ve ürünlerini buradan da tanıtmaya devam ediyor. Pinterest’in diğer sosyal medya kanallarına göre daha avantajlı olduğu bir yanı sadece keşfetmeye değil keşfedilenleri saklamaya ve bunların sürekli göz önünde olmasına dayalı olmasıdır. Pinterest’te beğenilen ya da panolara kaydedilen bir gönderi olursa algoritması kullanıcının benzer gönderileri keşfetmesine yardımcı oluyor. Yani buradan yapacağınız tanıtımlar katlanarak büyüyor.

Hikayelerin Yükselişini Görmezden Gelmeyin

Snapchat uygulaması sayesinde hayatımıza giren kısa ve geçici video ya da görsellerden oluşan hikayeler Instagram sayesinde yaygınlaştı, şimdi Youtube dahi kendi versiyonunu yaratıyor ve marka farkındalığı yaratmak, varolan müşterilerin sadakatini güçlendirmek için en ideal yöntemlerden biri olarak görülüyor. Hikaye formatında yapılacak dijital pazarlamaların avantajları hikaye video ya da görsellerine fazla özene gerek olmaması, aksine amatör gözüken görsellerin daha iyi sonuçlar vermesidir.

İçerik ve SEO Önderliğini Kaybetmiyor

2020 yılında SEO analizine göre hazırlanmış içerikler yine marka tanıtımı yapmak, web sitenize potansiyel müşteri çekmek açısından en iyi sonuçlar veren dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Burada dikkat etmeniz gereken nokta içerik yazılarının dil ve stilinde meydana gelebilecek değişiklikler. Farklı hitap türleri, değişik formatlarda listeler ya da altbaşlıklar web sitenizde ya da blogunuzdaki içeriklerin arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmasına yardımcı olabilir. Ayrıca yeni ve orijinal sesler diğerleri arasından her zaman daha fazla akılda kalan olacaklardır.

Satın Alınabilir Gönderiler

Karar verme sürecinin uzatılması müşterinin ürününüzü satın alma olasılığını düşürecektir. Örneğin Instagram’da bir reklam verdiniz, resimde ürününüz görünüyor ve açıklama da yeterli değil. Müşterinin profil sayfanıza girip oradan web sitenizin linkine tıklaması, ürünü bulup satın alması gibi birkaç adımı gerçekleştirmesi gerekecektir. Onun yerine Instagram ve Pinterest gibi sitelerde artık mümkün olan ve tek tıklamayl ürünü satın alınacak sayfaya götüren gönderiler ticari açıdan çok daha büyük başarılara imza atıyor.

İnteraktif İçerikler

Evet, içerikler dijital pazarlamanın yine en popüler araçları fakat onları daha ilgi çekici bir hâle getirmeye ne dersiniz? Anketler, kişiselleştirilmiş yazılar, hesap makineleri gibi sayfada bulunabilecek araçlar… Bunların hepsi de müşterinin ilgisinin dağılmasını önleyecek ve markanızın daha akılda kalıcı olmasına yardımcı olacaktır.

Çok Kanallı Olmayı Deneyin

Sosyal medya hesaplarınızın sayısını arttırmak da 2020’nin en çok tercih edilen dijital pazarlama seçeneklerinden. Tek bir strateji ve ton belirlerseniz ve bunları bütün sosyal medya hesaplarında aynı şekilde kullanırsınız satış işlemi gerçekleştiren müşteri sayınızın arttığına şahit olacaksınız. Aynı ses ve tonu kullanırken sosyal medya kanallarının kullanım şeklini ve kullanıcı profilini de göz önüne alarak ufak değişikliklere izin vermeniz de tavsiye edilir. Bu sayede Instagram reklamlarıyla görsel örneklerden hoşlananları, Twitter ile hızlı cevap tercih edenleri etkileyebilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey bütün sosyal medya hesaplarınız için eşit miktarda vakit harcamak.