Marka İzleme ; Marka Tescili Yetmez ,Markalarınızı ve Rakiplerinizi İzletmelisiniz.

Türk Patent ve Marka Kurumu, kendisine yapılan Marka Tescil Başvurularını Sınai Mülkiyet Kanunun ilgili maddelerine göre inceledikten sonra, uygun bulur ise tescillemek üzere marka bülteninde yayına çıkarıyor. Üçüncü kişilerin bilgisi olması amacı ile ayda iki kez dijital ortamda yayınlanan marka bülteninde, yayınlanan marka tescil başvurusuna itiraz edilmez ise ilgili marka tescil başvurusuna tescil kararı veriliyor. Bu karar sonrasında tescillenen markanın iptal talebinde üçüncü kişilerin muhatabı sınai mülkiyet mahkemeleri oluyor. Fakat sınai mülkiyet mahkemelerinde açılacak marka tescili iptal davası hem zaman hemen maliyet açısından meşakkatli olmaktadır.

2017 yılında kabul edilen 6769.sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu özellikle Avrupa sınai mülkiyet kanununa ve içtihatlarına (daha önce verilen emsal kararlar) uyumu ön planda tutmaktadır. 2017 yılında bu tarafa, marka bülteninde tescillenmek üzere yayınlanan marka tescil başvurularına baktığımızda; Türk Patent ve Marka Kurumu, marka tescil başvurusu yapılan marka ile daha önce tescil edilmiş marka arasındaki benzerlik kriterini, hemen hemen birebir derecede benzerlik zorunluluğu olarak revize etmiştir. Yani birebir benzer olmayan birçok marka tescillenmek üzere yayına çıkarılmaktadır. Bahsedilen yaklaşım, gelişen ticaretin yeni tescilli marka ihtiyacını karşılamak için gerekli ve zaruri bir bakış açısı revizyonu olsa da, tescilli marka sahipleri için markalarını benzer markalardan korumak daha zor, daha dikkat ve maliyet gerektiren bir durum ortaya çıkarmıştır; MARKA İZLEME.

Neden Markanızı İzletmelisiniz?

  • Markanızı Rakiplerinizden Korumalısınız. Çok kolay veya çok meşakkatli bir marka tescil sürecinden sonra Marka Tescili aldınız, az veya çok, ama sizin için önemli yatırım yaptınız, tescilli markanızı tüketiciye tanıtmak için çeşitli mecralarda reklam ve tanıtım faaliyetinde bulundunuz. Tescilli markanıza birebir aynısı olmasada, tüketici algısını aleyhinize etkileyen, karıştıran ve sizin ürünlerinizi satın alınmasına engel teşkil edecek derece benzer markaların tescil alması firmanız için nasıl bir ticari sonuç doğururdu. TABİKİ TEK KELİME İLE VAHİM SONUÇ. Marka tescilinizi samimi bir şekilde rakibinizle paylaşmış veya ona hediye etmiş olurdunuz. Rakibinizde sizi bu cömertliğiniz için takdir ve teşekkür ile yad ederdi. Tabi bu sizin istediğiniz bir durum değil. Bu sebeple rakipleriniz ile markanızı, marka değerinizi paylaşmamak için markanızı izletmelisiniz.

Markanızı izletmez ve benzer markaları itiraz yolu ile iptal ettirmezseniz; sonraki aşamada daha meşakkatli ve daha maliyetli süreç içeren Sınai Mülkiyet Mahkemelerinde dava açma yolunu seçebilirsiniz. Yaklaşık iki sene süren dava süreci hem firmanızı hem markanızı ticari açıdan yıpratan bir süreç olacaktır. Harcayacağınız zaman, para ve enerjiyi kestirmekte imkânsız olacaktır. Bu süreci ve bu süreçte harcayacağınız enerji ve paranızı, markanızı tanıtmak, büyütmek için kullanmak var iken dava sürecine girmemek için markanızı izletmelisiniz.

  • Yakın zamanda globalleşen ekonomide rekabet zorluğu ve firmaları, firmalara ait markaları bu rekabete karşı korumak güçlendirmek için alınması gereken önlemlerden bahsediyorduk. Şimdi ise, mevcut duruma ilave olarak, Dijitalleşen Pazar Ekonomileri ile bahsedilen global rekabet ışık hızında ivme kazandı. Artık dijital ortamda her küçük/büyük işletme doğru girişim ve stratejilerle kendine yer bulabilmektedir (yakın zamanda örnek, sanki 100 yıllık firma gibi aklımızda kalan alibaba.com) tabi seçtiği marka(lar)   Bu ne demek: Artık tüketiciniz daha fazla seçeneğe sahip. Rakiplerinizin ürün ve hizmetleri için seçilen bu markanın, sizi dijital ortamın sonsuz sınırlarında, benzer marka tescilleri ile hareketsiz bırakacak veya sınırlayacak etkisinden korunmak için markanıza sahip çıkmalısınız ve rakiplerinizin markanıza benzer marka tescili almasını engellemelisiniz. Tescilli Markanıza, benzer markaların tescil edilmesi, markanızın değerinden çalacağı, zayıflatacağı için tescil edilmesine izin verilmemelidir.
  • Marka İzlemenin diğer seçeneği; Rakiplerinizi İzlemeniz.
  • Rakipleriniz hangi marka(lar) üzerinde çalışıyor. Sizin markanıza tehlike arz ediyormu, gelecekte planladığınız bir marka tescilini mi istiyorlar. Veya inovatif bir fikir ve marka tescili ile sizden çok daha iyi olma yolundalar mı
  • Bu marka(lar ) ile hangi ürünleri piyasaya sürecek. Yeni bir ürün çoğu zaman yeni bir marka demektir.
  • Sizinle rekabet etmek için ne tür hazırlıkları var.

Tüm bunları rakiplerinizin yeni marka tescil başvurularında görebilir, size sunulan analiz ve yorumlar ile rakiplerinizden bir adım önde rekabete başlayabilirsiniz.

Lider Patent tarafından verilen marka izleme hizmetinde; ayda iki defa yayınlanan marka bültenleri, firmamıza özel olarak marka takip programına yüklenmektedir. Marka izleme kapsamında izlenen tescilli marka, sadece birebir benzerleri değil; fonetik olarak benzerleri de araştırma raporunda size sunulmaktadır.

Örnek bir marka ile açıklayalım.

Marka tescili ile koruma altına aldığınız markanız GOOGLE olsun. Sıradan bir marka izlemede sadece Google kelimesini içeren markalar araştırma raporunda yer alır. Fakat fonetik araştırma ile yapılan ayrıntılı araştırma raporunda aşağıda örnek oluşturulmuş tablo ve daha fazlası yer alır. Söz konusu tespit sonrası, sizin tarafınızdan hazırlanan, tescilli markanızı kullanımına yönelik deliller ile desteklenerek yapılan itiraz ile benzer marka tescil edilmeden reddedilir.

Böylece markanız rakipleriniz tarafından, benzerleri tescil edilmek sureti ile marka değeri zayıflatılamaz. Güçlü bir şekilde ticari yolculuğuna devam eder.

Rakipleriniz ne yapıyorlar, firmanız ve markalarınız için ne planlıyorlar, oluşturduğunuz marka değerinden iltibas (taklit ile çalma) ile ticari kazanım edinmek isteyen sektöre yeni girecek firmalar kimler. Bunları kapsamlı Marka İzleme Hizmeti ile öğrenebilir, iltibas tehlikesini büyümeden önleyebilir ve rakiplerinizden her zaman bir adım önde olabilirsiniz.

Araştırılan Marka Benzer Marka Benzerlik Oranı
Google goggle %95
Google googold %95
Google goog led   %85,5
Google goog letv  %85,5
Google googlesil  %85,5
Google gooogle %95
Google doooogle %85
Google boogle %85
Google geogle %95
Google googol %90